020304    SISTA IDM-TÄVLINGARNA AVGJORDA

4mar: Distriktets sista DM-tävlingar inomhus har avgjorts, då klasserna 13, 14 och 15 år gjorde upp om medaljerna i Växjö. Deltagarantalet får väl sägas ha varit ganska bra, förutom pojkarnas 15-årsklass som var tunn. Hemmaklubben IFK Växjö blev bästa förening med 65p. Tvåa blev Villstads GIF på 33p och trea FIK Färjestaden, som stannade på 32p.

I P15-klassen knep Villstads Linus Sandberg tre guld, nämligen 60m, Längd och Tresteg och i motsvarande klass för flickor fick Växjös Johanna Elmersson och Wärnamos Sara Persson två guld vardera

Som vanligt dominerade deltagarantalet i 14- och 13-årsklasserna, särskilt F13 var väl besatt eller vad sägs om 22 deltagare i längd och 13 i kula. i P14 hade Villstad ytterligare en dubbel guldmedaljör i Jonas Mårtensson som sprang hem 60m och hoppade hem längd. Ännu värre var Högbys Camilio Karlström som bärgade hem inte mindre än tre guldmedaljer (60m, 60m häck och Längd). Dima Yassin, IFK Växjö tog slutligen två guld i F13, 60m och Längd. En komplett förteckning över distriktsmästarna från dessa tävlingar och tidigare DM-tävlingar hittas här.

- Resultat IUDM 15/14/13

Resultat från samtliga avgjorda DM-tävlingar hittas på vår resultatsida