021013     VÄXJÖ VANN ERIC WALLS VANDRINGSPRIS

12okt: De sista DM-tävlingarna avgjordes föregående helg och nu är Eric Walls vandringspris uträknat för 2002. Vi har tidigare nämnt att det i denna tävling kanske inte är mest spännande vilka som vinner utan vilka som kommer tvåa och trea då IFK Växjö är helt överlägsna. De ökade mest i poäng mot i fjol (+452) och lyckades precis ta sig över 1000p, stannade på 1003. På andra plats, liksom i fjol kom Högby IF med 426,5p (+104,5) och trea blir Hovslätts IK, som hoppat upp från en 17:e plats och är den förening som efter Växjö ökat mest i poäng, 302p är +233p mot i fjol. Överlag har de flesta föreningar ökat sina poäng, vilket kan förklaras av de nya åldersklasserna, DM har ju utökats med en klass. Se hela förteckningen över vandringspriset här.