030225     PRESENTATION AV SVEN-BERTIL RITHEIM

25feb: Smålands FIF har fått en ny ordförande. Vid årsmötet nyligen blev Sven-Bertil Ritheim från Bottnaryd förbundets sjätte ordförande sedan förbundet bildades 1955. Nedan en presentation av Sven-Bertil:

Började sin bana som 12-åring att bilda "IK Reif". Fortsatte med att spela fotboll, vara lagledare och tränare i olika föreningar som "Värmlandsföreningen Stockholm", "Danderyds SK" och "IFK Hult Eksjö fotboll". Under 15 år haft olika befattningar inom "IK Cyrus", bla som ordförande i 10 år. Inom Bottnaryds IF varit tränare och ordförande i fotbollssektionen samt vice ordförande i friidrottssektionen och projektledare för "Bottnarydskastet". Vidare har han varit engagerad i innebandyn som ledamot av Smålands Innebandyförbund och varit med om att organisera Svenska Innebandyförbundets olika delar.

Sven-Bertil tycker om all slags idrott, både bredd- och toppidrotten och säger också att han vill bredda kontaktytorna mellan förbundet och samtliga föreningar i Småland. Tycker att han har en del att se fram emot som ny i organisationen och hoppas kunna tillföra något av sin erfarenhet inom idrottsrörelsen, men påpekar att det redan nu finns ett stort kunnande inom samtliga delar av "Smålands Friidrottsförbund" och hoppas att det så förblir i framtiden.

Avslutningsvis vill Sven-Bertil tacka för förtroendet som visades honom på årsmötet att bli vald till ordförande i Smålands FIF.