DISTRIKTSMATCHEN

16sep: Så var det dags för 17-åringarnas distriktsmatch mot Skåne och Själland. Tävlingarna går i Ystad som i samband med tävlingarna inviger sina nya banor på Ystads nya idrottsplats. Nedan ungdomskommitténs information om resan. Läs också arrangörens PM.

Avresa från Kalmar 16:15, Fredriksskans stora porten (Kalmarsund, Högby)
Avresa från Jönköping 15:45, Eurostop (Hovslätt, IKHP). Värnamo 16:30, E4/väg 27 McDonald's.
Gemensam färd från Värendsvallen, Hejaregatan (parkeringen mot gamla Telub) 17:30.

Vi får kvällsmacka när vi anländer, runt 21:00. Vi övernattar i gamla regementet på hårt underlag (sovsäck, liggunderlag). Frukost serveras på "Revhusens mat" som ligger på vägen till idrottsplatsen. Vi packar ihop och städar innan vi beger oss dit och därefter,  kl. 10:00 sker invigningen av nya idrottsplatsen och vid 11:00 börjar tävlingarna. Lunch serveras på idrottsplatsen, planera in detta med dit tävlande. Middag serveras efter tävlingarna på "Revhusens mat".

Vi tävlar i Smålands tävlingsdräkt, gult linne och röda shorts.

Vi ses till helgen!

Smålands Friidrottsförbund