ÅRSMÖTET I HULTSFRED

21feb: Förbundets 51:a årsmöte (SDF-möte) hölls i helgen i Hultsfred. Ett 40-tal ledare var på plats för att avhandla de sedvanliga frågorna. Förutom det genomfördes prisutdelning för vandringspris och utmärkelser.

Som ordförande för det 51:a årsmötet valdes Börje Larsson, Värnamo och till sekreterare Owe Davidsson, Alvesta. 40 ledare var på plats.

Ekonomi: Balansomslutning 1.124.584:29 exkl utbildningssidan som ekonomiskt förvaltas av Smålands Idrottsförbund. Årets resultat: 175.179.92

Verksamhetsplan för 2006 presenterades av ungdomskommittén, tävlingskommittén, veterankommittén, utbildningskommittén och finanskommittén.

Tävlingsprogrammet i traditionell stil med ett omfattande DM-program, ungdomstävlingar och seniortävlingar samt flera långlopp.

Friidrottscentrum i Växjö drivs i normal omfattning och är basen för vår utveckling. Projekt 2006 bla "vita fläckar" i Småland, dvs jobb med de orter där friidrotten saknas.

Styrelsen har haft sammanträde fredag kväll, lördag förmiddag samt efter årsmötet.

VALEN

Hans Fagher, Värnamo omvaldes till ordförande i 1 år.

Nyval (2 år): Zanne Bogeman, Nässjö (omval), Arne Olsson, Hovmantorp (omval), Tommy Ursby, Växjö (nyval).

Kvarstående, valda på 2 år 2005: Anders Andersson, Villstad, AnnLis Hellsten, Oskarshamn, Owe Davidsson, Alvesta.

Revisorer: Anders Öhling, Nässjö samt suppleant Mats Svensson, Alvesta. Dessutom DF-revisor från Smålands Idrottsförbund.

Valberedning: Ordförande Thomas Borglin, Värnamo, Ingrid Bjelm, Taberg. Båda omval, dessutom nyval av Henrik Björkholm, Kalmar.

Avgående styrelseledamoten Henrik Björkholm avtackades med förbundets standar nr: 101.

PRISUTDELNING VID SDF-MÖTET DEN 18/2 2006

Svenska Friidrottsförbundet
Silvermedalj nr 589: Kettie Gustavsson, Smålands FIF och Skruvs IF
Förtjänstmärke: Gösta Johansson, Ljungby FIF