Planeringskonferens för SDF + Styrelsemöte
3 okt:
Igår och idag har Smålandsidrotten arrangerat en planeringsträff i Vrigstad för smålänska SDF i olika idrotter, något bl.a. vi/friidrotts-SDF:et deltagit på, plus fotboll, handboll och bandy. Under fredagen presenterades en del hur ekonomin inom idrotten är upplagd, varifrån kommer pengarna och vilka olika vägar tar de ner genom ev. mellanled till föreningarna. Bl.a. då vilka resurser Smålands IF tilldelas och vad de fördelar vidare föreningar & SDF. Sen blev det diskussion med det ständigt aktuella temat "hur vi ska få fler ungdomar att fortsätta längre". Intressanta tankar och synvinklar dyker alltid upp och det finns idéer på hur man kan jobba för att nå framåt, däremot saknas "quick fix" och revolutionerande superlösningar. Om man nu hoppades att sådana fanns.

Sen idag lördag hade Smålands FIF styrelsemöte, protokoll kommer upp på hemsidan om en vecka. Förutom styrelsen och kanslisten Markus Andersson deltog denna gång även Valberedningens Monica Eneros och Leif Karlsson, samt Utbildningssamordnaren Ingela Nilsson.