Friidrott för 2010-talet - arbetsmaterial
13 okt:
Svenska Friidrottsförbundet gjorde i somras ett Arbetshäfte som via SDF:en har skickats ut till alla föreningar, med syfte att föreningar och SDF går igenom materialet och kommer med förslag på hur de kan bidra för att utveckla friidrotten för 2010-talet. Hela arbetshäftet är dock ganska omfattande (32 sidor) och även om tanken inte riktigt var att varje förening ska komma med synpunkter på alla olika områden, utan det går utmärkt att man väljer ut något särskilt område där man känner att "det vill vi jobba med", så skickade SFIF senare ut ett Arbetsblad som är en kortare variant på det hela där man valt att koncentrera sig på enbart sidan fyra i häftet.

Alla förslag och synpunkter samlas in distriktsvis, det skickas sen vidare till SFIF och kommer ligga till grund för det förslag till verksamhetsinriktning och genomförandeplan som i nov presenteras på ordförandekonferensen.

I Smålands fall kommer vi diskutera arbetsmaterialet vid UC/Ledarträffen den 31 okt i Vrigstad och föreningarna ombedes därför antingen skicka in sina synpunkter i förväg eller lämna över dem då, att skicka in i förväg gäller särskillt de föreningar som ej kommer att närvara i Vrigstad.