Kallelse till Smålands FIFs SDF-möte 6 mars i Sävsjö
6 feb:
Idag är det 1 månad kvar till vårat 55e årsmöte som för tredje gången kommer hållas i Sävsjö på Ljunga Park Hotell.
Kallelse | Föredragningslista | Röstlängd
Prisutdelning | Resultat-09 & budget -10 | Förslag till Service-avgift 2010
... kommer inom kort. Verksamhetsberättelse 2009 kommer närmare inpå mötet.
Anmälan med fullmakt senast 28 feb (se kallelsen). Samma datum gäller för nominering av ledamöter till SmFIFs styrelse, samt ombud SvFIFs årsmöte (nyhet).

Tre nyheter gäller för årets möte:
* Röstlängden har bytt beräkningsgrund till SM-poäng 2009, vilket bl.a. gjort att IFK Växjö har hela 5st röster och nästa dubbelt så många föreningar som tidigare har 2st röster.
* SDF och stora föreningar har inte längre några öronmärkta röster till Svenska FIFs årsmöte (27-28 mars i Falun), utan på vårat SDF-möte ska 11st "Smålands-ombud" röstas fram.
* Årsavgifter & sanktionsavgifter slopas helt till SmFIF och ersätts (delvis) med en Service-avgift samt ökat stöd från SvFIF. SvFIF slopar den rörliga delen av sanktionsavgiften på långlopp och kompencerar det med höjda medlemsavgifter.

Välkommna!!