VDM i hopp, Nässjö
21 juni:
Planen var tidigare att Stora VDM skulle gått förra helgen (12-13 juni), men ingen arrangör ställde upp och tävlingen delades då in i grengrupper. Först ut var VDM i hopp igår, som Stensjöns IF arrangerade i Nässjö. Kasten kommer gå i Bottnaryd i aug/sep och löpningarna läggs in i vanliga tävlingar, 100m, 400m & 800m läggs in i Personliga rekordens kväll i Oskarshamn 7 juli, Kräftspelen i Villstad den 28 aug tar hand om lång häck och hinder, samt preliminärt föreslås 200m, 1500m och kort häck ingå i HIK-kampen, Jkpg den 4 sep.

I gårdagens hopptävling deltog 11st klubbar, 19st veteraner och de gjorde tillsammans 48st starter, att jämföra med 12st klubbar, 21st veteraner och 40st starter i hoppgrenarna på Stora VDM ifjol. Något färre klubbar & aktiva, något fler starter. Stensjöns IF var framgångsrikast och plockade hem 11st VDM-guld och 14p till Eric Wall enligt nya beräkningssättet 2p för seger och 1p vid ensamstart. Två Smålandsrekord sattes under tävlingarna, båda i stav där Hovslätts Kjell Arnervik satte 3.15 i M55 och Stensjöns Agne Bergamark 2.67 i M65.