Ny utbildnings- och ungdomsansvarig sökes!
6 feb:
Nu finns även en sammanställning "beträffande valen" inför vårat Årsmöte 3 mars uppe på hemsidan. Valberedningen har ännu inte lyckats få tag på någon ersättare för vår utbildningsansvarige Eva Persson eller Ungdomsansvarige Malin Johansson, som båda kommer avgå vid mötet.

Uppgifterna för den utbildningsansvarige handlar om att planera datum för våra kurser tillsammans med vår UC-samordnare Ingela Nilsson, bevaka kursekonomin (som dock administreras av SISU), samt tillsammans med Ingela och SISUs Lena Larsson även hålla koll på instruktörsarvoden. Arne som var utbildningsansvarig innan Eva hade även hand om funktionärsutbildningarna, detta sa Eva ja till att fortsätta med så det ingår i dagsläget också i uppdraget, medan Ingela har hand om övriga kurser. Därtill förstås delta på så många som möjligt av våra ca: 6st styrelsemöten plus årsmötet och höstens UC-träff i och med att man är ledamot i styrelsen, samt slutligen skriva ihop lite om utbildningsverksamheten till vår verksamhetsberättelse.

För den ungdomsansvarige handar uppgifterna om, förutom mötena och text till V-ber som nämndes ovan, att med hjälp av sin kommmitté ansvara för Götalandsmästerskapen 13-14år, Distriktsmatchen 17år och 13-14års-lägret. Vid GM handlar uppgifterna mer exakt om att hålla kvalgränserna uppdaterade i takt med större/mindre årskullar, upprätta en Smålands-variant på inbjudan, ta emot och sammanställa föreningarnas anmälningar, vara ledare på plats samt beställa in T-shirtar med Smålands-tryck som delas ut till förstagångs-deltagare. Vid distriktsmatchen planera gemensam resa när matchen går i Danmark eller Skåne, hålla sig uppdaterad om logi, mat, tidsprogram och liknande, ta ut laget, samt vara ledare vid tävlingen. 13-14års-lägret har de senaste åren genomförts av antingen gymnasieelever i Växjö som projektarbete eller av IK Hinden i Nybro. Det ligger dock på Ungdomskommittén att fråga någon och se till att lägret blir av. Förutom en ny ordförande skulle kommittén även behöva stärkas, Terese avser att sluta medan John-Eric stannar kvar.

Övriga SmFIF:are ställer förstås upp och hjälper till så våra två nya styrelseledamöter och tillika kommittéordföranden kommer igång lite lättare, är ju alltid svårare i början.

Tips till valberedningen:
Monica Eneros, 0480-604 25, 073-539 45 93