Dags att anmäla till Förbundsdomare/eltid och Org.ledare
10 mars:
Nu på måndag är sista anmälningsdag för SFIFs centrala Förbundsdomarutbildning samt Förbundseltidtagare. Dessa går sen i Nacka 24-25 mars. Vid större tävlingar som SM är det ett krav på grenledare att ha gått dessa kurser, men givetvis har man nytta av extra kompetens även på vanliga tävlingar. Ingen av dem är någon grundutbildning så man förutsätts kunna regelboken och hur målkameran fungerar, istället fokuserar man på övergripande frågor som t.ex. lämplig organisation, ansvarsfördelning, oskrivna regler, uppträdanden gentemot publik, vad som är ett "bra" målfoto och liknande.

På fredag 16 mars är också sista anmälningsdag till Friidrottens organisationsledare som vi själva arrangerar 31 mars i Växjö. Detta är en kurs för styrelsen i er klubb och ledare med liknande funktion. Man bör delta med minst tre då upplägget till stor del består av grupparbeten och diskussioner kring föreningens egna verksamhet. Föreläsningar finns också, liksom nyttigt erfarenhetsutbyte med övriga grupper/klubbar.