Inbjudan till Lag-UDM 2012
29 mars:
Till skillnad mot de senaste åren då fakta bara framkommit i Kalendern och anmälan begärts in via mail, ihop med eventuell tilläggsinformation, har nu en riktig inbjudan sammanställts. Dock i senaste laget då vi vill ha in anmälningar för 11 & 13år-lagen som ska kvala inom en vecka (tors 5 apr), däremot väntar vi till hösten med 15års-lagen som tävlar direkt i finalen. Detta innebär också att respektive arrangör inte behöver göra någon inbjudan, däremot tidsprogram, start- och resultatlista.

Nytt för i år är höjd anmälningsavgift från 100kr till 200kr/lag (SmFIF skickar faktura) och att SmFIF betalar ut arrangörsbidrag på 60kr/lag till arrangör av kvalmatch och 80kr/lag till final-arrangören. En annan skillnad mot ifjol är också att man i norra gruppen byter plats på diskus och slägga för 13åringarna, dvs slägga går i kval 1 och diskus i kval 2.