Statistik-innehäftet 2012 klart
20 nov:
Det A5-häfte vi brukar kopiera upp med årsbästastatistik för varje inomhussäsong har nu något sent sammanställts, kopierats upp och skickats ut till klubbarna med resultat för säsongen 2011/2012. Alla klubbar som beställt Smålands-Bästa tidigare i år får 1ex, plus ledamöter i Smålands statistikkomitté. Några extra häften finns om någon klubb har flera som jobbar med statistik, eller om någon i SmFIFs styrelse eller kommittéer skulle vara intresserad. Hör av er till Markus isåfall. Även några exemplar för 2010/2011 finns. Däremot kopieras häftet inte upp i så stor omfattning att vi tar upp större beställningar av klubbarna med avsikt att dela ut till aktiva & ledare. Visserligen har inomhussäsongen blivit av större betydelse under 2000-talet i takt med att inomhus-hallar poppat upp runt om i landet, så kanske finns intresse för det? Men då är det kanske inte ett pappershäfte som efterfrågas utan en statistik-app till den smarta telefonen? Fast några resurser att utveckla en sådan har inte SmFIF.