Smålands-Bästa 2012 klar och utdelad
19 jan:
Smålands årsbästa-statistik utomhus 2012 har under fjolåret uppdaterats löpande på www.friidrottsstatistik.se/smfif, bakom arbetet ligger Anders Grönvall. Kring årsskiftet betraktades listorna som slutliga efter en del redigeringar & korrigeringar och under förra veckan redigerades listorna ihop till en traditionsenlig (utgiven årligen sen 1973!) "Smålands-Bästa 2012". Till skillnad från webbversionen har den tryckta foton i högre kvalité, men å andra sidan är det bara omslaget som är i färg, resten svart-vitt. Innehållet annars handlar om Topp-20-listor i alla grenar för seniorer och Topp-10 i övriga klasser, plus klubbpoäng i alla olika klasser baserat hur hur många aktiva man har som placerar sig högt upp i listorna. Efter redigeringen har tryckeriet kört upp 500ex åt oss under denna vecka, och idag har så gott som samtliga klubbar som beställt, plus en del som ännu inte gjort det, fått sina exemplar i Växjö i samband med Best Western Games / IDM. Kostnaden är liksom ifjol 35kr/st plus ev. porto som det inom kort kommer faktura på, beställningar om man missat eller vill komplettera kan göras till markus.andersson@smfif.se, även av äldre årgångar där vi tar 15kr/st.