Kraftmätningen - Växjö till final, Ljungby & Tranås deltog
19 juni:
Under senare delen av maj och första halvan av juni har åtta kvalmatcher i Kraftmätningen avgjorts på olika ställen runt om i landet. I denna lagtävling för 15åringar går alla kvalsegrare vidare till finalen, plus de därutöver åtta bästa mixlagen, och de därutöver fyra bästa flick- respektive pojklagen.
Smålandsklubbarna ställde i år upp med 4st lag, IFK Växjö hade två mixlag varav det ena fick ihop näst högsta poängsumman i landet - 27.654p - inklusive den absolut högsta på flicksidan - 12.419p. Detta gav dem kvalseger i Kristianstad 18 maj. I denna tävling deltog även Ljungby FIK med ett rent flicklag och det var inte långt ifrån att deras 9.435p hade gett dem en flicklagsplats i finalen. Ungefär samma gäller för Tranås AIF som också ställde upp med ett rent flicklag i Falköping 7 juni och fick ihop 8.641p.

Poängsummering >> Finalen avgörs 30-31 aug i Linköping.