Långa Terräng-DM, Södra Vi - Nytt deltagarrekord igen
22 sep:
Igår arrangerade Södra Vi IF Ulfveloppet där vi sedan 2008 haft Långa Terräng-DM inlagt, vilket genererat nya deltagarrekord jämfört med historien då seniorernas långa sträckor gått samtidigt som "korta" Terräng-DM på våren.

Högby IF blev i vanlig ordning bästa klubb i sammanhanget när Anton Rehn (39:07) och Gustav Milesson (39:15) sprang hem guld & silver, och ihop med Markus Andersson (5a 42:53) tog lag-guld på bästa lagtiden under Södra Vi-tiden (även bästa bak till 80-talet men sträckan är inte riktigt 12km). Därtill lyckades Högbys andralag med några få sekunders marginal ta lagsilvret före IK Sisu, som bl.a. hade bronsmedaljören Fredrik Lundqvist (40:08).

Högbys 1a-lag: Markus, Gustav, Anton o Camilla, Anna-Stina, Liselotte.

På damsidan gjorde nybildade Vimmerby SK en stark insats med att både ta lagguld och ha ett andralag (4a) på plats, och ihop med individuellt dam-silver av Josefine Antonsson på 32:26 = bästa silvertiden sen 1994, blev de näst bästa klubb efter Högby IF. Annars var det bäddat för IK Hakarpspojkarna att ta lagguldet då Karin Spjuth vann på 31:34 (bästa tiden under Södra Vi-tiden) och Linnea Ewö tog bronset på 34:28, men de saknade en tredje löpare. Högby IF la beslag på lagsilver+brons.

Pallen damer (Linnea, Karin, Josefine) o VSK-laget (Maria, Jenny, Josefine).