Nordisk landskamp i Växjö 13 februari
10 dec:
Lördagen 13 februari 2016 arrangerar IFK Växjö Nordenkampen, en landskamp inomhus för seniorer mellan Sverige, Finland, Norge och Danmark/Island. Varje lag ställer upp med två deltagare per gren och Sveriges laguppställning ska vara uttagen och klar 8 feb. Kanske kan någon/några Smålandsaktiva ta sig in i laget? Tänkbara vore Fanny Roos i kula, Alexander Brorsson på 60m och/eller 60m häck, David Nilsson på 3000m och kanske Simon Assarsson eller Marcus Nilsson i stavhopp.

En P/F13 ungdomsstafett 4x200m kommer också att köras (två killar & två tjejer) där vi hoppas flera Smålandslag ställer upp, finalen körs samtidigt som huvudtävlingen, vid fler än 6st lag körs även en försökstävling direkt innan.

Själva landskampen startar kl. 14.00, men redan från kl. 12.00 drar "Klubb Sverige" igång i Tipshallen bredvid, som är samlingsstället för svenska friidrottssupporters som laddar upp inför tävlingen med mat & dryck, underhållning och uppsnack med kända friidrottsprofiler. Boka biljetter för er klubbs räkning på www.nordenkampen.se eller tel. 0470-161 16.

Sett i ett historiskt perspektiv är det inte särskilt ofta vi har internationella friidrottstävlingar här på hemmaplan i Småland. IFK Växjö arrangerade Nordenkampen även 2013, och 2012 arrangerade de Nordiska Juniorlandskampen, men innan dess får man gå tillbaka till mitten av 90-talet för att hitta fler arr.

Alla arrangemang på SM-nivå och högre i Småland genom tiderna summerades i en notis i december 2010.