Kraftmätningen - kvalmatcherna avklarade, Växjö till final
17 juni:
Under perioden 21 maj - 11 juni gick sju kvalmatcher i Kraftmätningen runt om i landet. Detta är alltså en tävling för 15års-klubblag. Ljungby FIK arrangerade en av matcherna 5 juni och där deltog Ljungby själva med ett flicklag samt IFK Växjö med ett mixlag. Hovslätts IK hade också ett mixlag som tävlade 4 juni i Borås. Reglerna för avancemang är att de sju vinnarna i respektive kvalmatch går till final, och därutöver ytterligare 9st mixlag med högst poäng, dvs totalt 16st mixlag. Därtill finns det plats för 4+4st rena flick+pojklag, också baserat på poäng.

Nu när alla kvalresultat är sammanställda står det klart att Växjös lag går vidare till final (var 2a efter MAI i kvalmatchen på 26.721p = 3e högsta poängen bland icke kvalsegrare), medan Ljungbys flickpoäng 8.582p och Hovslätts mixpoäng 20.310p inte riktigt räcker, de sista lagen till final hade 25.384p/mix respektive 9.870p/flicklag. Finalen går 3-4 sep i Linköping.