Lördagsträningarna i Telekonsult Arena startar 15 okt

5 okt:
Varje vinterhalvår hyr UC Småland/Blekinge Telekonsult Arena i Växjö på lördagar för att i sin tur erbjuda Smålands och Blekinges föreningar möjligheten att träna med riktigt bra förutsättningar inomhus när möjligheterna på hemmaplan är mer begränsade eller saknas. Intresset har vuxit de senaste åren och numera brukar det vara ungefär 10st föreningar inkl. några från Blekinge som antingen hyr hela inomhussäsongen eller enskilda tillfällen.

Nytt för i år blir utökad tid till kl. 13-16 (tidigare kl. 14-16), vänligen respektera klockslagen, tydligen har vissa kommit och börjat träna innan kl. 14 redan tidigare.

Priset är oförändrat 2500kr/säsong eller 400kr/gång och första lördagen blir 15 oktober och sista 29 april. Vid intresse meddela markus.andersson@smfif.se så skickas faktura och er nyckel/blipp från tidigare aktiveras igen så den fungerar även i år. För nya klubbar skickas ny nyckel ut med posten.

När tävlingar och andra saker sker i arenan kan UC-tiden bli helt avbokad eller begränsad tillgång. Senaste information om detta finns på IFK Växjös hemsida om ni rullar ner en bit.