Terräng-DM i Eksjö
29 april:
Igår arrangerade Eksjö Södra IK Terräng-DM vid gamla regementet I 12 vid Sjöängen, samma plats som de arrangerade Terräng-SM 1995 och de har även haft DM här flera gånger tidigare. Hälften av 2km-banan bestod av gräs och hälften av hårt packad grusväg/stig, vädret var typiskt april, ca: 10°C, mulet med någon solglimt och en hagelskur. 111 deltagare är ganska likt ifjol, dock färre än tidigare år.

Pallen Män: Omar Ismael 2a, David Nilsson 1a och Viktor Helander 3a.

Pallen Kvinnor: Terese Friman 2a, Frida Össmar 1a och Nadja Rugland 3a.

Högby IF dominerade stort som vanligt, på seniorsidan tog de alla fyra gulden individuellt och i lag samt tre av fyra silver. David Nilsson 12:17 och Frida Össmar 15:52 var de individuella segrarna, Frida vann samtidigt K40 och hade Glasrikets RC Nybros Terese Friman 16:10 och Kalmars Nadja Rugland 16:19 (även F17-segrare) närmast bakom sig. På herrsidan spurtade Högbys Omar Mahammed Ismael och Eksjös Viktor Helander båda in på 12:36 men Omar dömdes som tvåa. I lagtävlingen tog Högby både guld-silver-brons på manliga sidan och guld-silver på damsidan, Eksjö tog bronset.

Hemmaklubben Eksjö Södra IK tog även hem lagguldet i F12-13, annars var det generellt ganska få lag utöver Högby IFs alla löpare, Öland/Kalmarklubben tog även hem de flesta medaljer i veteranlagtävlingarna.

Fler foton kommer upp på www.facebook.com/MStormFoto

Pallen kvinnor lag: Högby IF tog silver och guld, Eksjö Södra IK brons.

Pallen P19: Simon Carrington 2a och Omar Mahammed Ismael 1a.

Pallen F19: Lisa Wilhelmsson 2a, Lovisa Nilsson 1a, Mimmi Andersson 3a.

Pallen P17: Anton Hermansson 2a, Omar Nuur 1a, Jonathan Gustafsson 3a.

Pallen F17: Klara Öberg 2a, Nadja Rugland 1a, Alma Freij 3a.

Pallen F15: Juni Rugland 2a, Tilde Fröjdenlund-Axelsson 1a, Elin Rahm 3a.

Pallen K60: Pia Karlsson 2a, Ann-Katrin Lundqvist 1a, Katarina Nilsson 3a.

Vinnarna i M65 Calle Nilsson och M85 Bernt Carlsson.