Götalandsserie match 1
3 juni:
Igår avgjordes första matchen i Götalandsserien, dock ingen match 1 i divistion 1 pga avsaknad av arrangör, och inte heller någon i division 2 för män då det blev så få manliga lag kvar i div 2 efter fjolåret att samtliga delades upp på div 1 eller 3. Å andra sidan har nu div 3 delats upp i en norra + södra.

För Smålands del tävlade sju lag igår, lägger man till två lag i div 1 samt fyra lag på Lag-SM-kval-nivån ovanför har vi 13st serielag i år, vilket är bland det högsta vi haft under 2000-talet även om vi tappar två lag från fjolårets 15st, Hovslätts och Färjestadens manliga lag.

Kalmar SK:s damlag.

Habo FIF-04:s damlag.

I Division 2 var så många som 4 av 6 Smålandslag, dock placerade på de nedre placeringarna och Ljungby FIK ser i nuläget ut att bli nerflyttad till division 3. Viss risk för Högby IF också om de skulle tappa mot Ljungby i match 2 den 18 aug, medan läget ser tryggare ut för Habo FIF-04 & Kalmar SK.

Högby IF:s damlag.

I Division 3 ligger samtliga Smålandslag i den norra delen. IK Hakarpspojkarna har både herr- och damlag och Oskarshamns SK har ett damlag. För att fylla den nu tomma manliga div 2 till nästa år kommer topp-3 från både div 3 södra och norra att flyttas upp. IKHP ligger femma, så placerings-mässigt en bit ifrån, men endast 2p så en viss uppflyttnings-chans finns ändå. På damsidan däremot ingen chans till uppflyttning för vare sig IKHP eller OSK då endast vinnaren flyttas upp och de nu ligger 4a-5a med många poäng upp.

Oskarshamns SK:s damlag.

Män     Kvinnor

Division 1 (ingen match 1 körd pga avsaknad av arrangör)
IK Ymer     Falkenbergs IK