Årsbästa-statistik 2019 uppe på nätet
7 jan:
www.friidrottsstatistik.se/smfif finns nu en första version av utomhus-statistiken 2019. Den är ej komplett, framför allt saknas resultat satta utomlands samt en hel del landsvägsresultat. Även om vi är medvetna om detta och statistikförarna jobbar på att komplettera resultaten tar vi gärna emot tips på saknade och felaktiga resultat, maila statistik@smfif.se

Från och med inomhussäsongen 2020 ska Svensk Friidrotts nya statistiksystem ta hand om resultaten, så när vi är klara med ute-19 behöver vi inte sammanställa egen statistik längre, vare sig i SmFIF eller i föreningarna. En förutsättning för detta är dock att föreningarna gett statistiksystemet tillgång till deras medlemsregister i IdrottOnline, samt att alla arrangörer av friidrottstävlingar framöver använder sig av dataprogram som är kompatibla med statistiksystemet. En excel-mall finns även för små arrangemang.

Läs mer på friidrott.se >>