Rapport från vårat årsmöte i Växjö
22 mars:
Igår genomförde vi vårat årsmöte i Växjö med 11 föreningsombud från 7 olika föreningar och totalt 17 personer inkl. SmFIFs styrelse, kommittéer, m.m. Detta är lite färre än vanligt pga ett flertal återbud med anledning av Covid-19.

Nyheter ang. personval blev att Carl Hedin går in i styrelsen och som ungdoms-kommitténs ordförande, Ari lämnar där men är kvar i styrelsen. Arne Lundblad blev revisor suppleant och i valberedningen ska en person från IK Hakarpspojkarna, Athletics 24Seven SK och FIK Färjestaden arbeta fram till nästa år.

Fjolåret godkändes sett till verksamhetsberättelse, ekonomisk förvaltning och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Förslagen på service-avgift och budget 2020 (justerad till -57 tusen) godkändes också.

Planerad verksamhet 2020 presenterades och diskuterades, kortfattat handlade det om våra utbildningar, läger, våra tre projekt, GM, och DM-tävlingarna, veteranverksamheten och distriktssammanslagning Småland-Blekinge-Östergötaland.

Vi inledde annars dagen med en parantation för Allan Johansson och Eskil Ljunggren, även prisutdelningen kördes denna gång i en kort variant innan årsmötet då nästan inga pristagare eller ens deras föreningar var på plats.

Kallelse, Föredragningslista, Röstlängd, Prisutdelning, Valen, Ekonomin, Service-avgift-19, Deltagare, Verksamhetsberättelse