Götalandsserien & Lag-SM 2020, uppdatering
1 maj:
Första matchen var tänkt att köras 21 maj men är inställd pga Covid-19. Andra matchen är planerad till 8 aug och kan förhoppningsvis genomföras, och nu har Götalandsregionen fått fram arrangörer till dessa matcher: Division 1 Malmö AI, Division 2: Trollhättans FIK och Division 3 UF Contact i Olofström. Efter att man sett vilka föreningar som anmält sig till 2020 och diverse förflyttningar mellan olika divisioner så finns även en klar serieindelning 2020, samt en bilaga till serieindelningen med kommentarer kring diverse förflyttningar. Tävlingsbestämmelserna är också bra att läsa igenom.

För Smålands del har vi Ljungby FIK i Division 1 på både dam- och herrsidan, i division 2 har Kalmar SK ett damlag och IK Sisu Nässjö och Tranås AIF varsitt herrlag, och i division 3 har Högby IF & IK Sisu Nässjö varsitt damlag och IK Hakarpspojkarna - som numera bytt namn till IKHP Huskvarna - både dam- och herrlag.

Ovanför Götalandsserien har vi Lag-SM-kval, någon riktig match blir det inte 21 maj, däremot genomförs eventuellt kvaltävlingar på hemmaplan, oavsett kommer ingen nerflyttning att ske till Götalandsserien till nästa år. Här har Hovslätts IK ett damlag och Högby IF ett herrlag.

Högst upp så går Lag-SM-finalen 25 juni i Borås och här har IFK Växjö både dam- och herrlag. Info på friidrott.se