Lag-UDM på hemmaplan - nästan rekorddeltagande!
18 juni:
Hela 37st P/F11-lag är nytt rekord med god marginal, 19st F13-lag och 11st P13-lag är också bra nivåer, summerat 67st lag, vilket är näst högsta efter 2006 års 68st. Det är vår projektanställde Friidrottsutvecklare Ingemar Hedin som kampanjat för att få många föreningar, även mindre, att nu inte bara ställa upp med lag, utan även arrangera en liten match på hemmaplan under perioden 23 maj - 7 juni. Många har alltså nappat på detta. Resultat >>

Det återstår att se om coronarestriktionerna lättats till den 5e september då vi tänker oss en gemensam stor match i Ljungby. Kanske får även den köras på hemmaplan.

Wärnamo SK

IFK Växjö toppar inte oväntat antal lag per förening med 11st, mer oväntad tvåa är Oskarshamns SK/Ruda IF med 6st lag, därefter med 5st: Eksjö Södra IK, Habo FIF-04, KA2 IF och Ljungby FIK, följt av 4st: IKHP Huskvarna, IK Sisu och Wärnamo SK. Deltagit har även FIK Färjestaden, Högby IF, Hovslätts IK, IFK Sävsjö, IK Hinden, Kalmar SK, Stensjöns IF och Tranås AIF gjort.

IKHP Huskvarna

I Mix 11år friidrottar barnen främst för att ha roligt, må bra, träffa kompisar, utmana sig själva, utvecklas, lära sig, osv och mindre fokus läggs på resultat och jämförelser med andra - i linje med de Nya tävlingsreglerna för barn. Till stor del gäller detta såklart även 13års-klassen, men där kan vi ändå lyfta fram att Ljungbys F13-lag och Habos P13-lag ligger i ledning efter första matchen. Bra spridning med olika föreningar i topp, det är bara Habo som har ett andra lag med på topp-3, deras F13-lag är Smålands-3a och 4a totalt (KA2 F13 2a utom tävlan). Med här i topp-3 är även IK Hinden F13, IFK Växjö P13 och Wärnamo SK P13.

Habo FIF-04