Betalning i FRIDA - eller faktura, be om det isåfall
25 sep:
September går mot sitt slut och därmed också sanktionsansökningsperioden för 2012 års arrangemang. Dessa ska precis som de senaste åren göras i FRIDA som allt fler klubbar förhoppningsvis börjar få lite grepp och rutin kring.

Nöjer man sig med distriktssanktion är detta numera gratis, central sanktion av Svenska FIF kostar däremot 500kr/dag (arena) och 1000kr (långlopp). Tanken var redan ifjol att klubbarna skulle betala detta direkt i FRIDA i samband med ansökan, men det fungerade inte och vi på SmFIF fick manuellt "ändra till betald", meddela SFIF vilka arrangemang vi gjort detta på, och sen skickade de ut fakturor.

Nu ska betalning fungera och SFIF vill att klubbarna i första hand också gör detta, betalar direkt i FRIDA. Kräver VISA/MasterCard eller liknande (har själv inte prövar detta). Hur som helst finns möjligheten till att få faktura kvar som andrahandsalternativ, meddela att ni vill ha en sådan isåfall.

Manual ansökning i FRIDA och Preliminärt program 2012.