PM SMÅLAND – INFÖR GM
12 mars:
I helgen kör vi järnet på Götalandsmästerskapen i Växjö. Här följer lite information till alla från Smålandsdistriktet.

Samling och inmarsch: Läktaren kommer vara fördelad för de olika distrikten. Ni hittar Småland där vi har hängt upp smålandsflaggor. Inmarsch sker kl. 12.40 på lördagen. Alla aktiva, som inte tävlar direkt från start, är med och deltar iklädda de gula Smålandströjorna. Samling till detta sker utanför omklädningsrummen.

Tröjor: De som redan har gula smålandströjor från förra GM tar med dessa. Tävlandes för första gången får en smålandströja som finns att hämta hos distriktsledarna på läktaren från start på lördag. Det är tillåtet att tävla i Smålandströja, annars använder ni klubbdräkten.

Nummerlapp: Delas ut av distriktsledarna på läktaren.

Matkuponger: Ni som beställt hämtar dessa hos distriktsledarna på läktaren. Alla måltider med kuponger sker på Restaurang Tipshallen.

Efteranmälan: Sker till distriktsledarna, senast en timme innan grenstart.

Stafettlag: Under helgen ska ett stafettlag tas ut. Två stycken från varje åldersklass, P14, P13, F14 och F13. Säg gärna till distriktsledarna om du är intresserad av att vara med. Stafetten är 8x200m.

Distriktsledarna: Josefine Nilsson (t.v.) och Maria Tell (t.h.).

Josefine Nilsson, 18 år:
Jag sitter med i Smålands ungdomskommitté och är därför med som distriktsledare för Småland denna helg. Kommer från Oskarshamn men bor i veckorna i Växjö då jag går sista året på gymnasiet där. Tränar själv friidrott och sysslar mest med att springa. Jag är även tränare för en grupp i Växjö och en grupp i Oskarshamn.

Maria Tell, 19 år:
Är som Josefine, med i Smålands ungdomskommitté. Kommer från Kalmar och tävlar för Högby IF. Ursprungligen höjdhoppare. Hjälper till när jag kan som tränare i klubben men för tillfället bor jag i Växjö och studerar på Linnéuniversitetet.

Vi ses i helgen!