Smålands UC-träff / Ledardag söndag 20 okt i Växjö
20 sep:
Om en månad är det dags för vårat årliga höstmöte, UC-träffen/ledardagen, där vi brukar gå igenom nästa års tävlings-program (med fokus på DM), utbildnings-verksamheten, projektet & lägerverksamhet, ekonomin, kommittéernas verksamhet, samt de senaste åren olika former av material med syfte att utveckla Svensk Friidrott.
Anmäl er senast fre 8 okt.

Angående den sistnämnda punkten står Svenska Friidrotts-förbundet för framtagande av förslag och redigering mot slutgiltiga versioner, men genom höstens UC-möten runt om i landet får föreningar och SDF chans att påverka.

I år handlar det om den kommande Verksamhetsinriktningen 2014-2020 för Svensk Friidrott, SFIF har mailat ut ett första utkast/förlag på ny verksamhetsinriktning till föreningar & SDF, finns tid & intresse så läs gärna igenom, diskutera inom föreningen och anteckna synpunkter, som ni sen tar upp på UC-träffen, Smålands gemensamma tankar & åsikter kommer sen summeras och skickas tillbaka till SFIF som fortsätter anpassa innehållet, genomför en ordförandekonferens i november och sen fastställs den nya verksamhetsinriktningen på förbundsårsmötet i mars 2014.