Startsida

Utmärkelser

Gästbok

SMÅLANDS FRIIDROTTSFÖRBUND

PROJEKT - "Friidrott i samverkan Småland Blekinge”

Projektledare
Michael Ostrelius, 070-45 80 670, michael.ostrelius@smfif.se

Kortfattat om projektet
Vi har som avsikt att skicka vår första ansökan den 17 februari 2013. Er förenings medverkan ger 20 000 kr i centrala projektmedel per år (vi kan få medel under tre år men vi måste söka varje år).

För din förening

• Er medverkan i projektet kommer inte att ta någon tid eller resurser som ni inte har från er egen verksamhet - tvärt om!
  • Vi kommer att samarrangera korta träningsläger för barn och ungdomar, utbildningar och annat (tex ledarförsörjning) som din förening behöver utan att det kostar klubben vare sig tid eller resurser. Tex grenläger för 15-19 åringar.
  • Er medverkan i projektet kommer inte att påverka era chanser att få ”egna” Idrottslyftsresurser

För distriktet

• "Få loss” tillräckligt med ekonomiska resurser för att professionellt kunna jobba med att utveckla friidrottens föreningar under en treårsperiod.
  • Kunna hjälpa de mindre/”resurssvaga” föreningarna att inte bara överleva utan att även kunna bedriva hållbar friidrottsverksamhet
  • Att fler barn och ungdomar väljer friidrott och stannar kvar längre i en friidrottsförening (sektion)

En mer utförlig beskrivning av projektet hittar du här.

Syfte
Att stärka förutsättningarna för ökad samverkan bland Småländska friidrottsföreningar för att kunna erbjuda ett bredare utbud av hållbar friidrottsaktivitet på fler platser och få ännu fler att stanna kvar och fortsätta friidrotta.

Mål/åtgärder

1. ”Adminlyft” med hjälp av SISU, samplanering av läger & resor, hjälp med administration och rutiner
  2. Ökad bredd genom fler friidrottsskolor, samarbete med skolan
  3. Vassare spets med centralt planerade grenspecifika läger, tränarinventering, lista på rekomenderade idrottsläkare